Ønsker du å få flere saker på tykk i media? Da er det viktig at du kjenner til disse ulike mediesjangrene.
Rett og slett så du vet hva du bør bruke når:)
I avisene skiller vi mellom redaksjonelt stoff og annonser. Det redaksjonelle stoffet kan vi igjen dele inn i to grupper: opinion og informasjon.
Opinion kan vi oversette til meningsjournalistikk, og her er det skribentens personlige mening og argumentasjon som er hovedpoenget.
Sjangrene som hører til informasjon-gruppen har derimot som mål å være så objektiv som mulig.
Eksempler på informasjon-sjangeren:
Mange ulike typer sjangere = mange muligheter for deg å få din sak og ditt budskap på trykk!
Snakkes snart,
Guri
Meld deg på vår e-postliste for å motta e-poster fra Kommuniser bedre. Merk at du vil motta en blanding av tips, råd, tilbud og andre ting vi tror du vil ha nytte av. Og du, vi deler ikke informasjonen din videre!