Medlemsvilkår
Sist endret 23.8.2020
SoMe-klubben er en månedlig medlemsportal/månedlig abonnementsløsning levert av Kommuniser bedre/Five Media som gir deg månedlig innhold innen sosiale medier og businessliv. Her finner du informasjon om medlemsvilkår og hva du samtykker ved å bli medlem av SoMe-klubben.
Avtalen og partene
Denne kjøps- og medlemsavtalen består av vilkårene i dette dokumentet, Kommuniser bedres personvernerklæring og de samtykker du har gitt i tilknytning til tjenesten. I tillegg gjelder også de til enhver tid relevante bestemmelser som følger av norsk lov.
Når du registrerer deg som SoMe-klubbmedlem, inngår du en avtale med Kommuniser bedre/Five media. Partene i avtalen er deg som medlem og Kommuniser bedre/Five Media. Du må ha gjort deg kjent med og akseptert denne kjøps- og medlemsavtalen. SoMe-klubbmedlemmer i samme husholdning kan IKKE opprette felles medlemskap.
SoMe- klubbmedlemskap kan kun inngås for privatpersoner over 18 år.
Dette får du i medlemsskapet
Som medlem i SoMe-klubben vil du hver måned få:
strategileksjoner hver måned, 20 postetekster og posteforslag.
Disse finner du inne i en lukket medlemsportal som du får tilsendt brukernavn og passord til i det du melder deg inn. Merk at det faste innholdet hver måned vil kunne variere da innhold tilpasses sesong og hendelser som skjer. Du vil få tilgang til tre måneders innhold. Det betyr at innhold fjernes etter 3 måneder.
I tillegg vil du inne i medlemsportalen finne et større kurs og flere minikurs.
Alle medlemmer for også tilgang til en lukket Facebook-gruppe. Den er du selv ansvarlig for å melde deg inn i. Du finner den her.
Medlemsbetingelser og regler
Om medlemskapet
Hvert abonnement er en individuell konto for ett (1) eneste medlem. Det kan ikke deles med andre.
I det du melder deg inn i SoMe-klubben samtykker du til følgende medlemsregler:
SoMe-klubben er stedet hvor vi som businesseiere skal motivere, inspirere og heie hverandre frem samtidig som vi bygger en business ved hjelp av sosiale medier!
SoMe-klubben skal være et trygt og godt sted å være for alle medlemmer. Vi heier hverandre frem, deler tanker, ideer og utfordringer. Vi er delaktige og bryr oss om andre. For det er som alle andre steder i livet: det du selv gir, får du tilbake.
Derfor har vi noen medlemsregler du også bør kjenne til:
Gjør mye av dette:
• Behandle folk med masse respekt og varme
• Bry deg om andre og de utfordringene de har
• Gi mye mer enn du tar
• Still masse spørsmål – for det er eneste måten du lærer på
• Spre positivitet og varme
Gjør ingenting av dette:
• Spre negativitet og dårlig energi
• Promoter deg selv og din tjeneste/produkt
• Gå live i Facebook-gruppa uten at det er godkjent på forhånd
• Legg ut ting som ikke er relevant eller i tråd med det SoMe-klubben står for
• Ta skjermdump og opptak av innhold i Facebook-gruppa eller medlemmer
• Kopiere innhold fra andre
MERK: Kommuniser bedre/Five media forbeholder seg retten til å slette kommentarer (og medlemmer) som gjør dette - uten advarsel!
Vit også at alt innhold er forbeholdt betalende kunder. Det er ikke lov til å dele innholdet videre med andre.Det er heller ikke lov til å kopiere og bruke innhold videre, hvis det ikke er tydelig formidlet at det er greit (som f.eks. postetekster som du kan bruke videre)
Spesielt knyttet til Facebook-gruppa:
Ønsker du tilbakemelding eller har et spørsmål: bruk #tilbakemelding og #spørsmål inne i Facebook-gruppa
All oppfølging fra Guri skjer inne i Facebook-siden. Ikke send Guri direktemeldinger om SoMe-relaterte spørsmål, men ta det heller i gruppa. For det er garantert noen flere som lurer på det samme!
Kommuniser bedre/Five media heier på deg og alt det du får til, og derfor deler jeg de bra tingene du får til i sosiale medier og i markedsføringen av klubben generelt. Det gjør jeg med fornavn og skjermdump. Har du noen tekniske utfordringer så send dem til [email protected]
Regler for bruk av innhold (postetekster)
Som medlem kan du bruke postetekstene og innholdet i klubben for profesjonell bruk i normal virksomhet og til personlig bruk.
Medlemmer kan ikke bruke innholdet/postetekstene for andre mennesker, andre virksomheter eller andre kontoer og sosiale medieplattformer.
Medlemmer kan ikke tillate eller gi tillatelse til andre selskaper eller enkeltpersoner til å gjenbruke innhold til kommersielle, salgsfremmende, godkjennende, reklame- eller markedsføringsformål.
Medlemmer kan heller ikke bruke innhold som en del av et varemerke, designmerke, firmanavn, firmanavn, tjenestemerke eller logo.
Medlemsdialog
Da dette er et medlemsskap som ønsker å bidra til at du skal virkelig lykke i din business, vil vi sende deg e-poster og i enkelte tilfeller SMS. Dette kan for eksempel være informasjon om nytt innhold som kommer eller tilbud du kan ha nytte av.
For å gi deg best mulig grunnlag for virkelig å lykkes, vil vi sende deg ukentlig e-poster. Dette kan du reservere deg mot. Les mer i vår personvernerklæring.
Markedsføring og kommunikasjon
Kommuniser bedre/Five media vil til enhver tid behandle medlemmets personopplysninger i samsvar med vår personvernerklæring og gjeldende lovgivning.
Medlemmet samtykker til at Kommuniser bedre/Five media registrerer, lagrer og bruker opplysninger om medlemmet (navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer, fotografi, betalingsopplysninger og lignende) og medlemmets bruk av Kommuniser bedre/Five media tjenester, for å administrere og ivareta medlemskapet, herunder informere om tjenester fra Kommuniser bedre/Five media.
Medlemmet har rett til innsyn i sin informasjon og kan kreve å få denne slettet. Kommuniser bedre/Five media skal bekrefte mottak av melding om sletting.
Ved inngåelse av denne medlemsavtalen innhentes samtykke fra medlemmet til at Kommuniser bedre/Five media kan benytte enhver kommunikasjonsform overfor Medlemmet, herunder elektronisk kommunikasjon (e-post, SMS, MMS m. fl.), for å informere om og/eller markedsføre sitt tilbud, i henhold til markedsføringsloven § 15.
Medlemmet kan når som helst trekke sitt samtykke til å motta markedsføringshenvendelser ved å kontakte Kommuniser bedre/Five media.
Generell informasjon fra Kommuniser bedre/Five media om medlemskapet vil primært bli sendt til den e-postadressen eller postadressen som medlemmet har oppgitt.
Medlemmet samtykker til at Kommuniser bedre/Five media kan ta opptak av livesendinger Kommuniser bedre/Five media holder inne i Facebook-gruppa og legge dem inn i medlemsportal for læringsøyemed. Du samtykker også til at de kan brukes i markedsføringsøyemed.
Kommuniser bedre/Five media heier på medlemmene og alt det de får til, og derfor vil Kommuniser bedre/Five media dele de bra tingene medlemmene får til i sosiale medier og i markedsføringen av klubben generelt. Det gjøres med fornavn og skjermdump.
Samtykket fra Medlemmet, angående punktene over, gjelder så lenge medlemsavtalen løper og i en periode på seks (6) måneder etter opphør av medlemsavtalen.
Fakturering
Medlemmet skal betale månedlig medlemsavgift i henhold til Kommunsier bedres til enhver tid gjeldende priser.
Den månedlige medlemsavgiften forfaller løpende og automatisk til avtalt tidspunkt. Medlemmet er ansvarlig for å påse at medlemsavgiften betales til forfall og må kontakte Kommuniser bedre/Five media dersom betalingsgrunnlag ikke er mottatt.
Kommuniser bedre/Five media trekker den avtalte medlemsavgiftet automatisk hver måned. Medlemmet selv ansvarlig for å inngå nødvendig avtale med sin bankforbindelse om automatisk trekk av månedlig medlemsavgift til Kommuniser bedre/Five media. Medlemmet må til enhver tid påse at angitt beløpsgrense dekker fakturabeløpet samt påse at betaling utføres innen forfall.
Dersom medlemmet ikke betaler innen forfall, uavhengig av betalingsmetode, vil det bli utstedt inkassovarsel med ny forfallsdato. Ved forsinket betaling vil Kommuniser bedre kunne kreve dekket omkostninger og renter etter inkassoloven, forsinkelsesrenteloven og annen gjeldende lovgivning.
Medlemmet har prisgaranti for sin månedlige medlemsavgift under bindingstiden. En eventuell endring av medlemsavgiften kan Kommuniser bedre/Five media først gjøre gjeldende etter utgangen av bindingstiden, med mindre medlemmet selv ønsker å foreta endringer i eksisterende medlemskap.
For de tilfeller hvor Medlemmet innehar en særskilt rabattordning med Kommuniser bedre/Five media og rabattordningen opphører på et tidspunkt hvor medlemmet fortsatt er underlagt binding, harKommuniser bedre/Five media ensidig rett til å oppjustere den månedlige medlemsavgiften til listepris.
Medlemmet skal ikke betale månedlig medlemsavgift dersom:
- Medlemskapet er fryst
- Kommuniser bedre/Five media har sagt opp medlemsavtalen med umiddelbar virkning
Ved årlig medlemskap gjelder kjøpet for ett helt år fra dato til dato. Medlemskapet fornyes automatisk mot slutten av året til samme investering. Du kan velge å si opp medlemskapet før neste årlige trekk, og da ikke belastes for neste år.
Oppsigelse
Om du har et månedlig medlemskap uten binding kan du når som helst si opp medlemskapet inne i medlemsportalen under profil og innstillinger, eller ved å sende en e-post til [email protected].
Medlemskapet løper fra dato til dato og vil da være gjeldende frem til den kommende datoen. Kjøpte du medlemskapet den 5.mai, og sier opp 6 mai, løper medlemskapet til 5.juni.
Etter det mister du tilgang til medlemsportalen og alt innholdet du har fått i forbindelse med medlemskapet, og du fjernes fra Facebook-gruppa.
Har du 10 måneders binding på ditt medlemskap, så er det ikke mulig å si det opp før det har gått 10 måneder.
Ved brudd på Kommuniser bedres/Five media/SoMe-klubbens medlemsbetingelser eller annet mislighold, forbeholder Kommuniser bedres/Five media/SoMe-klubben seg retten til å si opp medlemskapet med øyeblikkelig virkning.
Ved endring i vilkår som krever aktiv aksept, og der medlem ikke ønsker å gi fornyet aksept, forbeholder Kommuniser bedre/Five media seg retten til å si opp avtalen med 3 måneders varsel. Dette gjelder også dersom Kommuniser bedre beslutter å avvikle medlemskonseptet.
Ved kjøp av årlig medlemskap har du 30 dagers angrerett på kjøpet. Etter de 30 dagene har du ikke mulighet til å angre kjøpet.
Sikkerhet
SoMe-klubbmedlemskapet er personlig og det er ditt ansvar å påse at andre ikke får tilgang til din brukerkonto gjennom hensiktsmessig passordbeskyttelse. Du må ikke dele ditt passord eller innloggingsdetaljer med andre. Hvis du har mistanke om uberettiget bruk av ditt medlemskap må du ta kontakt med [email protected]
Reklamasjon/angrerett
Da dette er et løpende abonnement hvor du får tilgang til alt innhold med en gang og du selv kan si opp når som helst, er det ingen angrerett eller reklamasjon.
Der hvor det er bindingstid er det 14 dagers angrerett.
Endring av medlemsvilkår
De til enhver tid gjeldende avtalevilkår vil være tilgjengelig på kommuniserbedre.no.
Kommuniser bedre/Five media kan endre medlemsbetingelsene.
Slike endringer vil bli kommunisert inne i medlemsportalen og eventuelt på e-post.
Hvor lang tid det vil ta før varslede endringer trer i kraft, vil bli fastsatt av Kommuniser bedre/Five media etter en vurdering av hvor vesentlig endringen er og hvilke konsekvenser den har for medlemmene.
Skulle en endring være av en slik karakter at du ikke lenger ønsker å være medlem, kan du melde deg ut med øyeblikkelig virkning.